Zaterdagmiddag is hij vrolijk thuis gekomen, samen met Laura, en ze hebben nog lekker ff gespeeld. Ik wilde ze eten geven, en toen zag ik dat hij ontzettend aan het kwijlen was en zijn buik was dikker. Onmiddelijk de dierenarts gebeld, en daarna toe gereden. We hoopten dat we nog op tijd waren. Meteen kreeg hij een paar naalden in zijn buik, om de gassen er uit te laten komen. Het infuus werd aangelegd, en ze hebben zijn maag geprobeert leeg te krijgen. Dat lukte ook nog redelijk, er zat niet veel in, water, stukjes pannekoek en slijm. Hij is direct daarna geopereerd, en er waren enkele zwarte plekjes op zijn maag te zien. Ze hebben zijn maag vast gezet, en na ruim een uur mocht hij mee terug naar huis. Hij kwam zelf het huis binnen lopen en ging lekker op de bank liggen.
Op een gegeven moment moest hij plassen, en liep richting de deur, maar toen hij terug kwam viel hij neer. Weer de dierenarts gebeld, en we moesten hem warm houden, hij voelde heel koud aan. Omdat hij best een flinke narcose heeft gehad, moesten we er rekening mee houden dat het nog wel 2 uur zou duren voor hij echt goed wakker zou worden. Na 1,5 uur stond hij ff op en draaide zich lekker om. Dat zag er goed uit. Hij ging weer verder slapen.
Ik was de rapportjes van de show aan het lezen, en vond het rapportje van hem niet. Ik zeg tegen Eric: het rapportje van Federico zit er niet bij. Fedje hoorde mij zijn naam zeggen, en stond op en kwam bij ons op de bank liggen. Hij had wat rare krampen, maar ook daar moesten we rekening mee houden, dat was de uitwerking van de narcose. Maar plotseling ging hij langzamer ademen. Hij lag met zijn kop op mijn schoot, en plots verkrampte hij heel erg en was weg....
De dierenarts vertelde dat door die zwarte plekjes op zijn maag, die ontstaan waren doordat er geen bloedtoevoer meer was naar zijn maag, door die maagdraaiing, dat daar giftige stoffen in zijn lichaam zijn gekomen. En die ook zijn hart uiteindelijk hebben bereikt. We hadden niets meer kunnen doen :-(
Zondag hebben we hem begraven.
Zouden alle mensen die zaterdag foto's van hem hebben gemaakt, mij die foto's toe willen sturen. Vind het zo erg dat ik hem niet nog een keer heb zien stralen, want hij genoot gisteren. Hij had de dag van zijn leven. Ik zou al die foto's zo graag zien. Ik mis hem zo.